Wednesday, August 16, 2017

[Testimoni] Takut Angkat Barang

"Saya drive dari bangi ke KL pun da lenguh tangan drive, kalau tiba2 kena bayar tol tu lagi sakit rasa tangan bila nak pusing."

"Saya rasa takut sangat nak angkat barang berat guna tangan kanan saya"

"Kalau nak pusing pakai seat belt tu, aduh... Sakit nye tangan ni".
.
Kalau kita perasan, aduan ni semua berkisar pasal tangannya.
Jadi, klien ni rasa, beliau sakit tangan.
.Tapi, kami tahu puncanya mesti bukan dari tangan, tapi dari leher.
.
Bila check punya check, tanya punya tanya. Rupa2nya punca asalnya adalah daripada kaki.
.
Badan kita ni ada macam rantai, kalau satu bahagian da sakit n kita xrawat punca tu, kemungkinan untuk bahagian lain pulak yang sakit adalah tinggi.
.
So, klien kami ni sekarang sebenarnya ada masalah pada kaki kanannya, otot belakangnya dan juga bahu kanannya.
.
Dan Alhamdulillah, walaupun baru sekali buat rawatan, kesannya terus dapat dirasai.
.
Antara ayat yang saya tak boleh lupa.


"Eyh, rasa da tak sakit la tangan saya ni kalau turunkan"
.
"Nak try angkat jug air ni la, eyh...dah boleh la. Kalau x saya takut sgt nak angkat jug air sebab takut terlepas"
.
Alhamdulillah, semua pun kuasa Allah. Kami cuma la perantaranya sahaja.
.
Nota kaki: first time klien tak nak kami pergi rumahnya. Dia yang nak datang ke rumah kami. Terus bersilat kami ready tempat utk klien buat rawatan. Lepas klien balik, damia pulak yang nak buat senamanmya...

                                        


Fisioterapi di rumah kami...
Oppss... Fisioterapi ke rumah anda.
0132935318
.
#bigheartphysio #fisioterapikerumah #homephysio #bangi #kajang#putrajaya

No comments:

Post a Comment