Friday, June 3, 2016

TELAH DIPUKAU!!!

[PERNAH TAK ANDA RASA MACAM KENA PUKAU??]

Awas!!! Post kali ni sangat panjang. Jangan baca kalau anda tidak mempunyai masa.

Saya pernah rasa macam tu pada awal bulan 5 hari tu. Selepas je Dr.Azizan Osman offer untuk MMM Mei 2016 saya terus je rasa nak pergi. Masalahnya, terus nak pergi untuk seat super supreme. Sebab pada saya kalau nak belajar, biar belajar betul2 and ada hasil. So, terus minta izin dari suami utk pegi. Lama juga kami bincang, ye la.. Seat super supreme ni bukan murah n kami akan kena guna duit simpanan kami yang dah lama kami simpan tu untuk pergi sini. Tapi.. Demi hendak melihat perubahan dalam hidup dan membahagiakan insan2 disekeliling saya beranikan diri memgambil keputusan ni. Suami memberikan syarat, dalam tempoh 3 bulan, saya mesti dapatkan balik duit yang saya dah keluarkan untuk ke MMM ni.

Bila dah nak daftar baru saya tahu MMM ni akan diadakan di De Palma ampang. Saya ingatkan kat IDCC jugak. Saya call suami tanya macam mana. Alhamdulillah, suami kata tak pe, teruskan.

Tapi...bila dah  bayar baru saya sedar tarikh MMM ni clash dengan tarikh birthday anak saya yang kami dah rancang dan tempah hotel di Port Dickson. Buntu sangat time ni sebab staf richworks kata kalau nak tangguhkan tak pasti lagi bila diorang akan buat MMM ni. Saya takut kalau tangguh kan lama-lama momentum tu hilang. Lagipun fast action, fast result. Saya menangis waktu solat dhuha pagi tu, saya sungguh2 doa dan saya serahkan segalanya pada Allah. Saya call suami sekali lagi, suami saya pun buntu. Tapi akhirnya, beliau hantar massage dan izinkan saya pergi. Saya betul2 bersyukur.

Alhamdulillah, hari yang ditunggu2 telah tiba. Saya sangat excited. Segala kelengkapan anak2 dan suami saya dah sediakan. Stok susu anak saya yang 7bulan pun dah bersusun dalam peti ais. Maklumla, MMM ni program dia sampai tengah malam. So, banyak la stok susu yang saya kena sediakan walaupun sebelum ni saya hanya duduk rumah je dengan anak2. Jadi kena la invest sikit beli pam susu, storage bottle, cooler bag, ice pack. Tapi saya betul2 bersyukur dikurniakan suami yang sangat2 supportive dan sudi nak jaga anak2 waktu saya kursus.

Hari pertama MMM, banyak sangat yang saya belajar. Dan submission suami saya berjaya, suami saya doakan saya dapat kongsikan masalah perniagaan kami ketika slot my story. Alhamdulillah, Allah perkenankan hajat suami saya. Lepas sesi tu, ramai orang approach saya untuk tanya pasal perkhidmatan saya. Alhamdulillah.

Tapi.. Allah nak uji saya, waktu saya kat parking kereta untuk balik. Kereta saya di block dengan 3 motor besar di belakang dan 2 motor ditepi. Saya takut sangat waktu tu sebab saya sorang diri dan kat kawasan tu memang macam tak de orang. Tiba2 saya jumpa sorang pak guard, saya minta tolong padanya untuk panggilkan pemilik motor tersebut. Tapi pak guard tu buat tak tahu je. Macam nak menangis saya waktu tu. Kemudian saya teringat krew2 richworks, so saya patah balik ke De palma dan minta tolong dari mereka. Alhamdulillah mereka sudi datang membantu. Mereka bantu saya mengalihkan motor tersebut dan saya dapat keluarkan kereta.

Ingatkan, semuanya sudah selesai. Tapi Allah masih nak uji saya. Bila saya nak bayar parking, mesin parking tu tak nak terima duit saya. Sekali lagi saya terpaksa mencari orang untuk menukar duit dengan saya. Alhamdulillah, walaupun Allah memberi saya ujian, Dia turut mengirimkan saya insan yang dapat membantu. Saya berjumpa dengan insan yang sudi menukar duit dengan saya dan akhirnya saya dapat membayar parking dan keluar dari situ.

Alhamdulillah pukul 12 lebih saya sampai bangi, siapkan kerja semua dan tidur. Esoknya pukul 7.10 pagi saya keluar rumah untuk MMM hari ke 2. Memang berasap kepala saya hari ke 2 ni. Macam2 strategi saya belajar dan macam2 idea jugak timbul waktu tu. Rasa macam nak balik sekarang jugak jalankan semua strategi tu. Hehehe.. Penat sangat rasa. Tapi hidup perlu diteruskan, malam tu saya drive balik telok panglima garang sebab suami dan anak2 saya tidur rumah mertua saya malam tu. Time saya sampai semua dah tidur, tapi suami saya bangun dan dengar saya berkongsi strategi2 yang saya nak gunakan untuk letupkan perniagaan kami lepas ni. Terima kasih suamiku..

Pagi esoknya pukul 6.30 saya dah gerak keluar memandangkan telok panglima garang ke ampang ambil masa dalam sejam ke sejam lebih. Seperti biasa, waktu MMM ni input TERLALU banyak dari segi online nya, offline nya. Boleh terbakar otak. Hehehe.. Tapi cabaran hari ke 3 saya agak berbeza, saya terpaksa drive dari Ampang ke Port Dickson yang diketahui mengambil masa lebih kurang 2 jam. Memang penat, memang letih dan mengatuk sangat tapi saya gagahkan diri untuk suami dan anak2. Sebab saya dah janji nak potong kek sempena birthday anak saya malam tu. Alhamdulillah tercapai jugak hajat anak saya.
Hari ke 4 merupakan hari terakhir, hari ni special untuk seat super supreme je. Kami boleh bertanya apa2 soalan tentang marketing dan dr.azizan akan jawab secara on the spot. Pagi ni saya bangun seawal pukul 4 lebih dan bersiap untuk sekali lagi ke Ampang. Masuk je subuh, saya terus solat then gerak dari Port Dickson. Mengantuk sangat waktu drive dan kereta pun agak banyak, maklum la hari isnin. Tapi Alhamdulillah saya telah sampai dengan selamat dan berpeluang bertanya 5-6 soalan kepada dr.azizan. Saya dah lebih berasa yakin dengan apa yang saya lakukan sekarang. Ni lah masa nya, ilmu da ada, so jom bertindak!!!!

Apa yang saya belajar selama 4 hari ni, kita perlu yakin dengan Allah. Walaupun Dia bagi kita ujian, tapi Dia juga yang akan bagi kita jalan penyelesaian. Yang penting kita mesti sentiasa bersangka baik.

Okey la, saya nak ucapkan terima kasih banyak2 pada semua yang sudi membaca cerita saya dan terima kasih juga kerana telah banyak menyokong Big Heart Physio selama ini. Semoga rahmat dan kasih sayang Allah sentiasa bersama anda. Amin...


Love,
Fb page: Big Heart Physio
012-2998620 (helmi) / 013-2935318 (aini)

#bigheartphysio
#fisioterapirumahkerumah

3 comments:

  1. Good job sis dpt habiskn seminar tu.. yg penting result.. nk dpt result yg bagus kena buat action yg tepat.. good luck..

    Btw saya pun join gak skali dgn sis aritu.. insha allah sama2 berjaya..

    Teruskn usaha sis.. bidang sis sgt byk org yg memerlukan.. termasuk diri saya.. keep on motivated utk tlg org.. insha allah moga allah juga permudahkan urusan sis sekeluarga..

    Amin...

    @dewipetshop
    Ann - 0182701232

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin... Wahh.. Kita sekelas la ye haritu. Ramai sangat. Xberpeluang nak kenal semua orang.

      Betul tu, action yang tepat datang dari mentor yang betul. Jom sama2 kita amalkan apa yang kita dah belajar haritu.

      Nway, kalau sis nak apa2 consultation utk problem sis, wassap je saya 013-2935318. Free consultation.

      Semoga kita sama2 berjaya. U're marketing genius. =)

      Delete
  2. Good job sis dpt habiskn seminar tu.. yg penting result.. nk dpt result yg bagus kena buat action yg tepat.. good luck..

    Btw saya pun join gak skali dgn sis aritu.. insha allah sama2 berjaya..

    Teruskn usaha sis.. bidang sis sgt byk org yg memerlukan.. termasuk diri saya.. keep on motivated utk tlg org.. insha allah moga allah juga permudahkan urusan sis sekeluarga..

    Amin...

    @dewipetshop
    Ann - 0182701232

    ReplyDelete