Sunday, June 12, 2016

Betul ke magik?

Apa tajuk kali ni? Macam apa ntah. Tapi percayalah saya tak tipu, kisah kali ni macam magik je, macam nak percaya pun susah.

Begini ceritanya, nak dijadikan cerita, saya ada 1 kes ni saya sepatutnya berikan rawatan fisioterapi sebanyak 8 sesi untuk bulan ini. Tapi klien saya ni busy, so kalau ikut appointment cuma boleh buat 3x sahaja. Pendek cerita saya short 5 sesi.

Semalam hari jumaat, bulan ramadhan, saya dah cakap dalam hati nak derma duit paling besar dalam dompet saya. Saya pun tak tahu berapa yang ada sebab dah lama tak guna cash dalam dompet sejak kebelakangan ni.

Sekali bila buka dompet masa nak masukkan dalam tabung masjid, sekali tengok duit yang paling besar ada rm100. Masa tu terkedu sekejap sebab dah niat nak sedekah duit paling besar dalam dompet. Masa tu small little voice (suara kecil) menjerit kat saya kata "ko giler pe, banyak tu, macam2 boleh buat"

Tapi memandangkan saya dah niat, so saya sedekah dan terus keluar masjid sebab tak nak rasa menyesal. Agak2 berjaya tak? Mestilah TAK…!!! Sepanjang balik tu saya ber"zikir" menyesalnya. Tapi saya sedapkan hati mungkin ini latihan Allah untuk saya supaya bila saya jadi multijutawan nanti saya tak kedekut.

Sekali, semalam masa saya jumpa klien saya untuk sesi ke—2 tiba2 dia buka cerita minta saya buat rawatan fisioterapi straight 4 hari. Wow…!!! Alhamdulillah ya Allah. Macam tak percaya je, Allah balas cash kat saya, dapatlah extra rm600. Alhamdulillah, ini betul2 diluar jangkaan. Memang lepas tu dalam hati berbunga2 dan bersyukur sangat2.

So, siapa nak bagi pinjaman kat Allah angkat tangan…!!! Ha, apa tunggu lagi, cepat pergi sedekah, kalau de kat masjid tu pergilah masukkan duit kat tabung masjid. Kalau dalam bas, pergi bagi orang sebelah tu duit, senang je.

Love,
Fb page: Big Heart Physio
012-2998620 (helmi) / 013-2935318 (aini)

#bigheartphysio #fisioterapirumahkerumah #bangi #kajang #putrajaya

No comments:

Post a Comment