Wednesday, July 27, 2016

Kawalan Kuasa Minda

Siapa pernah terfikir sekarang, tengok2 kejap lagi jadi realiti?

Siapa pernah teringat seseorang, tengok2 kejap lagi terserempak dengan dia/ dia telefon kita?

Tapi benda tu kadang2 je berlaku, tidak berlaku dengan kerap pun.
Tahu tak benda ni berkaitan dengan kuasa minda sebenarnya.

Okay, siapa nak tahu cara nak tingkatkan lagi kuasa minda kita supaya apa yang kita fikirkan akan jadi realiti, bukan sekali-sekala, tapi selalu menjadi??

Sebenarnya simple je kaedahnya, cuma kena ada disiplin, kalau tak nanti kejap jadi kejap tak. Kena maintain momentum baru makin menjadi-jadi kuasa minda korang.

Okay, ni step2 dia ek

#1: Tulis 10 perkara yang anda rasa bersyukur setiap pagi. Contoh: saya bersyukur mak ayah saya ada lagi, saya bersyukur walaupun anak saya menangis tengah malam tapi dia membesar dengan sihat didepan mata saya, etc…

#2: Buat gambaran (imagine) setiap malam sebelum tidur.Contoh: duduk tengok gambar kereta BMW 7series n then korang imagine korang tengah buka pintu, duduk dalam kereta, adjust tempat duduk, start enjin n bawa jalan2 pusing KL. Imaginasi kena kuat tau.

#3: Kena jaga diri dari buat dosa. Contoh:jangan tengok aurat orang bukan mahram, kan benda tu dosa. Ataupun jangan jadi negatif sebab nanti aura positif korang menurun n lastly terus xmenjadi dah kuasa minda korang.

Cukup 3 step ni saya share, cuba start buat dulu dengan benda kecik2 untuk latihan, nanti dah terror boleh buat benda yang lagi besar. Contohnya start dengan korang nak bangun pagi jam 4 pagi qiamullail ataupun korang nak anak korang behave (jaga tingkahlaku) 1 hari.

p/s: kalau korang dah try nanti bolehla bagi feedback. Tapi kena try sebulan dulu tau, kena konsisten. Masa tu korang boleh tengok hasilnya.

Love,
Fb page: Big Heart Physio
012-2998620 (helmi) / 013-2935318 (aini)

#bigheartphysio #fisioterapirumahkerumah #bangi #kajang #putrajaya

No comments:

Post a Comment