Sunday, May 15, 2016

2 PELABURAN paling UNTUNG

Dalam banyak2 pelaburan, pelaburan apa paling untung??


Hah.. bila cakap pasal pelaburan...

First, mesti kita fikir mana satu pelaburan yang paling untung?

Pastu kita fikir lagi nak dapat pulangan berapa percent. Nak 10% ke 30% atau 300%.

Tapi tahu tak sebenarnya jawapannya sangat mudah. Tak perlu pun cari jauh2.

Siapa nak tahu say Ai...!!!

BETUL NI NAK TAHU...???!!!

Oklah, jawapannya adalah....jeng jeng jeng…

1. Sedekah — tak kiralah kita bangsa apa dan agama apa pun, kita tetap kena sedekah. Kalau dalam islam, dapat ganjaran 700X GANDA...!!!!

Ha..cuba bagi tahu saya pelaburan apa yang boleh dapat keuntungan 700x ganda macam sedekah. Saya jamin takkan ada 1 pun, saya berani kerat kuku. Tapi kalau anda ada jawapan dia, cepat2 bagi tahu saya sebab saya pun nak join jugak pelaburan tu...;p

2. Ilmu — pelik betul, melabur dalam ilmu boleh dapat pulangan yang tinggi ke? macam mana ye?

Senang je, cuba anda bayangkan anda sekarang ni hanya kerja buruh binaan yang tidak mahir gaji hanya rm 50 sehari. Then anda pergi belajar buat tiles floor, sekarang gaji anda jadi rm 150 sehari.

Sekarang bayangkan sekarang sehari dapat duit extra rm 100. Kalau sebulan berapa? Kan dah dapat extra rm 3000. Kalau setahun berapa pulak?....tak pe biar saya je bagi jawapan. rm 36500

So agak2 untung ke untung melabur dalam kembangkan ilmu?

Jadi…jangan risau, lagi banyak anda melabur untuk tingkatkan ilmu anda lagi banyak anda akan dapat untung.

Adakah post ini membantu membuka minda anda? Kalau ye, say Ai..!!!

N then Apa kata anda share dengan kenalan anda, manalah tahu kenalan anda baru terbuka minda mereka untuk berubah dan anda merupakan asbab mereka berubah, senang2 je dapat pahala kan?;p

No comments:

Post a Comment