Saturday, May 7, 2016

Omega 3

10 kebaikan OMEGA 3

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Salam di hari sabtu.semoga anda berbahagia bersama keluarga di hari cuti.

Bagaimana hari ini,apa menu makanan tengah hari ini? Mesti lauk special kan;p maklumla nak spend masa berkualiti bersama keluarga dihujung minggu.

Saya nak share sedikit ilmu yang Allah kurniakan tentang kebaikan omega 3. Sebenarnya kita kena perhatikan pemakanan kita juga supaya sentiasa sihat dan cergas.

So ini dia kebaikan omega 3.

1.Kurangkan risiko sakit jantung.

2.Melancarkan peredaran darah dan mengurangkan risiko darah beku.

3.Mengurangkan paras asid lemak bebas yang tidak baik.

4.Mengurangkan risiko mendapat strok (angin ahmar).

5.Mengurangkan risiko mendapat penyakit darah tinggi.

6.Mengurangkan keradangan sendi (osteoarthritis,rheumatoid arthritis)

7.Membantu perkembangan otak kanak—kanak.

8.Mengurangkan risiko kanser (payudara,usus besar,prostat).

9.Membantu mengurangkan masalah psikiatri dan mental

10.Membantu dan memberi kesan positif penyakit senggugut.

Sebenarnya ada banyak lagi.ini adalah antara kebaikan utama yang saya ingin kongsikan dengan anda.

Semoga perkongsian ini membantu anda mengecap nikmat kesihatan yang tidak ternilai dengan wang ringgit.

Saya selalu menyarankan pesakit saya untuk mengimbangkan pengambilan omega 3 dan omega 6.
InsyaAllah ada rezeki saya kongsikan keburukan pengambilan berlebihan omega 6 berbanding nisbah dengan omega 3.

Jadi apa tunggu lagi.bila dah ada ilmu kena cepat2 amalkan supaya ilmu tak luput dari ingatan.

No comments:

Post a Comment