Thursday, May 12, 2016

Chia Seed

PERNAH DENGAR TAK NAMA CHIA SEED?


Orang putih kata Chia seed.

Orang melayu kata Benih Chia.

Saya pun baru tahu.

Tapi testimoni dari kenalan saya semasa perbincangan bab kesihatan macam—macam kebaikan dia kata.

Nak kata tak percaya tapi dia sendiri alami..

Tapi...macam POWER GILER...!!! sampai macam rasa tak masuk akal.

Tapi..saya tak nak buat kerja tuhan nak mempertikaikan kenalan saya ni.

Mesti anda tertanya—tanya apa yang best sangat chia seed ni.

Okla, saya share apa yang kenalan saya kongsikan bersama saya. Ini antara kebaikan chia seed yang kenalan saya sendiri alami:

1. Menurunkan paras gula dari 22 ke 11 dalam tempoh 2 minggu sahaja.

2. Kawan saya ni dah 4 tahun sakit lutut dan terpaksa solat duduk sahaja tapi lepas amalkan ambil chia seed ni, dia dah mula solat seperti biasa, dah boleh sujud dan lipat lutut (mesti rasa ngeri kan sebab macam mustahil boleh lipat lutut)

3. Mengenyangkan, rasa perut dah full lepas ambil chia seed.

4. Rasa bertenaga selepas ambil.

Saya jamin mesti anda tak pernah tahu chia seed ni kan? Saya berani kerat kuku ;p

Memandangkan korang pun tak tahu chia seed ni, apa kata korang kenakan kengkawan korang ;p (ish3x, tak baik tau kenakan orang, share je baik2,hahaha..kan dah kena)

No comments:

Post a Comment