Wednesday, August 17, 2016

RUPA-RUPANYA BUKAN PESAKIT JE YANG SAKIT

Ni kisah waktu saya pergi kursus Kinesio Tape sabtu dan ahad lepas.


Sebenarnya saya pergi kursus ni dengan harapan nanti nak gunakan teknik ni untuk klien2 saya. Sebab ada sorang klien saya ni dulu saya pernah 'tape' dia dan memang dia kata membantu sangat kurangkan sakit dia.

Tu saya baru gunakan teknik simple je dah membantu. Kalau tahu teknik macam2 mesti lagi boleh buat macam2 dan bantu lebih ramai orang. Tu yang saya bersemangat nak pergi kursus untuk belajar.

Waktu kat kursus tu, ada la peserta2 lain dalam 20 orang cam tu. Semuanya nampak sihat2 belaka.

Tapi.. Bila da check2, sebenarnya masing2 ada masalah masing2, jadi masing2 la kena 'tape'.


Saya pun kena 'tape' jugak, yang paling saya rasa membantu bila tape bahagian belakang badan la, lepas 'tape' tu rasa selesa je belakang walaupun kena duduk tegak dalam masa yang lama. Selalunya kalau duduk tegak lebih 10 minit mesti saya dah tak selesa dan akan duduk membongkok ke depan.

So, jangan ingat orang sihat ni okey je. Kita yang kadang2 tak sedar sebab badan kita dah 'adjust' dan 'compensate' dengan keadaan semasa.

Ada yang nak consultation?

Love,
Fb page: Big Heart Physio
012-2998620 (helmi) / 013-2935318 (aini)

#bigheartphysio #fisioterapikerumah #bangi #kajang #putrajaya

No comments:

Post a Comment