Thursday, August 4, 2016

Urut selepas stroke atau fisioterapi??

LATIHAN  vs URUTAN

"Boleh tak kalau saya bawa mak saya pergi mengurut".
 - Anak kepada pesakit stroke -

Biasakan anda dengar kes2 macam ni. Bila ibubapa terkena stroke mesti akan ada yang memilih untuk membawa mereka berjumpa dengan tukang urut. Betul kan?

Ada tu sanggup tak nak buat rawatan fisioterapi sebab nak pergi mengurut.

Betul ke tindakan tu ye?

Okey, Ni jawapan saya kepada anak klien saya tadi,

Waktu kita kecil2 tak pandai jalan dulu, ibubapa kita urut2 kita untuk pandai jalan atau ibubapa kita latih kita untuk berjalan??

Saya tak nafikan, urutan juga memang dapat membantu sebab dengan melakukan urutan, perjalanan darah kita menjadi lebih lancar. Tapi, adakah hanya dengan melakukan urutan, kita terus berharap pesakit yang terkena stroke ini terus boleh jalan seperti biasa?

Fikir-fikirkan.

Kalau anda sedang mencari fisioterapi untuk datang ke rumah anda, anda boleh hubungi 012-2998629 / 013-2935318.

Love,
Fb page: Big Heart Physio
012-2998620 (helmi) / 013-2935318 (aini)

#bigheartphysio #fisioterapirumahkerumah #bangi #kajang #putrajaya

No comments:

Post a Comment